onsdag 9 november 2011

Ã…re Chokladfabrik

Idag i skolan var jag inne och kollade på Åre Chokladfabriks hemsida och hittade alldeles för mycket gott! Det hela slutade med att nu när jag kom hem klickade jag hem tre olika strutar, men jag är sugen på minst 2 till men hoppas att de ska dyka upp i någon affär här i Uppsala.

Dessa tre beställde jag, men hoppas att se Pepparkakstryffel, Glöggtryffel och Lakritstryffel i någon butik innan jul :) Lakritstryffel är inget för mig (usch för lakrits), men jag tänkte möjligen ha den som en julklapp till en kompis.
När det gäller tryfflarna jag klickade hem så är jag riktigt nyfiken på Saffranstryfflarna. Jag älskar saffran, men har aldrig smakat det i någon godisform. Men tillsammans med mörk choklad kan det väl inte bli annat än gott?
Marsipanstruten innehåller marsipanpraliner doppade i mörk choklad, och dessa låter bara SÅ GODA! Jag är inte så förtjust i marsipan/mandelmassa under största delen av året, men vid jul ÄLSKAR jag det. Mozartkulor, marsipantomar, chokladmarsipan - ja, listan fortsätter.
Den tredje struten tänkte jag ge bort till några som lånade ut guld värda saker till mig när jag var inneboende. Personligen tycker jag det är lite roligare att både få och ge bort en fin ask/strut choklad än t.ex. en blomma.

Har ni några Åre Choklad-favoriter? :) Berätta, jag har nämligen bara smakat chokladkolorna ännu (mörka+ljusa), och de älskar jag!

2 kommentarer:

  1. Saffran i godis är supergott så jag tror absolut att dom tryfflarna kommer vara goda :) Jag har smakat knäcktryffel och glöggtryffel från Åre choklad, och dom var goda! :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill också beställa därifrån! Jag är mest nyfiken på glöggtryffeln.. har aldrig smakat deras choklad :)

    SvaraRadera