söndag 19 oktober 2014

Finast av allt är kärleken ♡

På julbloggarna har det spridits ett budskap de senaste veckorna, ett budskap som gör mig varm i hjärtat. Istället för att bara fokusera på att få så många läsare just till sin blogg (för är det verkligen det som det handlar om?!) har personer här och där tipsat om sina favoritjulbloggare och på så sätt lyft fram dessa om man inte upptäckt deras julvärld än.

När jag denna tidiga morgon (vaken innan 6...) läste julbloggar jag inte hann (läs: var för trött för) läsa igår, upptäckte jag till min förtjusning att fina Jessica gett mig bloggkärlek♡. Blir så glad, framför allt då jag de senaste två åren varit en tveksam julbloggare. Och självklart ska jag sprida kärleken vidare!

Att jag ger bloggkärlek till Jessica handlar inte om att "return the favour" utan snarare för att hon är och har varit väldigt länge en återkommande favorit. Hennes inlägg är intressanta att läsa, mysiga och alltid skrivna på ett personligt, roligt sätt. Att vi har olika stilar när det kommer till jul gör mig inget, huvudsaken är att vi har tre saker gemensamt: julmust, choklad och en "lätt" besatthet av JULEN ♡

Okej, så här ligger det till. Jag AVUNDAS Emelie stilsäkra inredning och hur hon tar något enkelt och på ett kick trollar fram något så vackert. Jag kan sitta timtals och kolla igenom hennes tidigare inlägg och själv få inspiration till att i alla fall göra något som är hälften så fint som det Emelie gjort. Förutom stilen (kan prata om den i evigheter...) slukar jag hennes inlägg, oavsett om de handlar om julgodis, julbak, personliga livet, etc. Bilderna är fantastiska, och inläggen skrivna med en genuin julglädje! Super helt enkelt♡

 Att Johanna är jämngammal med mig är ju inget mer än ett plus, men inte anledningen till varför jag ger just hennes bloggkärlek. Inläggen hon skriver är så mysiga att läsa och gör att jag känner mig delaktig i hennes julförberedelser. Oavsett om inläggen handlar om pyssel, bak, julnyheter, etc. läser jag dem med ett leende på läpparna. Kommer med nöje följa hennes julförberedelser inför den nalkande julen ♡

1 kommentar: