söndag 18 december 2011

Förra årets mest spelade jullåt

I tidningen i fredags läste jag om vilken förra årets mest spelade jullåt var, vilken tror ni att det var?
Jo, det var klassikern "Mer jul" med Adolphson & Falk.
Den spelades hela 1707 gånger, dvs. 374 429 sekunder. Det är ju helt magiskt! Själv är Mer jul en låt som jag har stark relation till, då det är låten som jag varje år klätt min gran till. Den ger en sån underbar känsla i hela kroppen!
På andra plats kom Triad's "Tänd ett ljus", med 1327 spelningar.



Vilken tror ni blir den HÄR julens mest spelade jullåt?
Tror ni att "Mer jul" är ohotad, eller finns det någon låt därute som hotar den på första platsen?

2 kommentarer:

  1. Den är bra=) Gillar Juligen med Just D som jag tycker är en låt som är i samma anda som Mer Jul

    SvaraRadera