torsdag 28 oktober 2010

Kommande julmust-tävling

I veckan fick jag ett sådant roligt mail av en person som älskar julmust så mycket att hon till och med jobbar med allas (?) vår favorit julmust, Apotekarens Julmust!
Jag har fått erbjudande att tävla ut lite julmust, och självklart ska här tävlas ut julmust - för vem vill inte vinna julmust nu när julen närmar sig med stormsteg? Man kan ALDRIG ha för mycket julmust, och om det skulle bli över efter julen (inte så troligt kanske..) går det alldeles utmärkt att spara julmusten till nästa år. Smaken blir faktiskt nästan snäppet bättre, har faktiskt själv lagrat en julmust från förra året som ska öppnas till första advent!

Tävlingen kommer dyka upp här inom kort och kommer självklart vara förknippad med julmust ;) Så håll utkik för chansen till att vinna sagolikt god Julmust a´la Apotekaren!
Tills dess får ni hålla tillgodo med två bilder från det glada 60-talet. Tycker att julmust borde säljas i stora glasflaskor igen, den är ju så mycket godare när man dricker den ur en glasflaska än ur en plastflaska - håller ni inte med?
Dock älskar jag den i plastflaskan också, men om jag får välja köper jag julmust i glasflaskor - känns mer äkta och traditionellt på något sätt.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, jag har också fått mejlet och ska ha tävlingen =)

    Vad gäller formen så fanns den på Lagerhaus för två-tre år sedan när deras julkollektion bestod av "supertomten". Den är rolig och ger bra peppisar att dekorera =)

    SvaraRadera
  2. Sv: Åh ja! Kladdpepparkaka är supergott! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också bäst om julmust i glasflaska. :)
    Hoppas det inte blir brist på glasflakor i år igen!

    SvaraRadera
  4. Håller med, föredrar julmust i glasflaska!

    SvaraRadera