söndag 15 november 2009

Julläsning

Den här boken ropade jag in på Tradera för ett par veckor sedan.
Visserlingen är den här boken en bok för barn, men jag älskar, ÄLSKAR Sven Nordqvist's Pettson böcker och den här boken verkar vara minst lika bra!
Hans bilder är så fulla av liv, och varenda sida i den här boken ger mig ett pirr i magen.
Dock har jag inte läst boken än, ska nämligen spara den tills mina julsaker är framme så att stämningen runt omkring mig stämmer överens med läsningen, med andra ord så får jag läsa den om 6dagar! TJO!
Andra julböcker (som egentligen är för barn, men alla är ju faktiskt barn) som jag letat fram och som jag rekommenderar varmt:
  • Jul i Bullerbyn - Astrid Lindgren och Ilon Wikland
  • Tomtens underbara gåva - Krister Green och Lars Carlson
  • Tomte-Moster och nissarna - Lars Carlson
  • Tomtens äppeljakt (En julsaga) - Lars Carlson
  • Pettson får julbesök - Sven Nordqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar