fredag 27 november 2009

Julen är äntligen här!

Idag har den riktigta julstämningen verkligen infunnit sig. Varenda por, kroppsdel och sinne är fyllt av julens stämning, dofter och smaker. Överallt lyser ljusstakar och adventsgranar och jag fantiserar nästan varje gång jag går förbi ett hus med en ljusstake i ett fönster om en familj som sitter vid köksbordet och äter julgröt tillsammans samtidigt som ljuv julmusik strålar ut ur radion/CD:n... Dock vet jag ju att idag är det nog inte speciellt många familjer som avnjuter äkta risgrynsgröt tillsammans runt ett bord, speciellt inte på en vardagskväll. Men jag fortsätter ändå att fantisera - tanken i sig är nämligen så fin att jag inte kan mer än le åt den varje gång.
Detta är äkta julkänsla - 100% Julstämning ♥

Ture och Totte (mina pälsklingar) i min julfotölj ♥
(Ska försöka lägga ut bilder från mitt julrum senare, men internet är så långsamt för tillfället...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar