tisdag 29 december 2009

Paradisefterätt

Idag återvände jag hem till min familjs underbara julhem efter att ha spenderat ca 5 dagar i Värmland och det är så HIMLA skönt att komma hem igen. Värmlands huset är visserligen mysigt, men inte speciellt juligt. Med andra ord motsatsen till min familjs hus.
Mamma hade lagat underbart god mat som inte ens var i närheten av att smaka julmat, vilket är ganska positivt efter nästan en vecka med julmat (älskar julmat, men variation är ganska viktigt...). Som efterrätt öppnande mamma och pappa Paradis asken som de fått av mig och Maria i julklapp (de fick även en aladdin) och jag var inte sen med att sno åt mig min favorit - gräddnougaten. Om jag ska vara ärlig tog jag båda i översta lagret, det vore ju fruktansvärt om jag hade öppnat asken senare och insett att någon annan tagit min kära gräddnougat innan mig.

Nu ska jag kura ihop mig i soffan och vila, sov bara 4 timmar i natt, och kolla på Bröllopsduellen - yet again. Sedan ska nog mamma baka bröd så jag ska nog assistera henne lite.
Det blir ingen träning idag, det är ISKALLT ute :s

Gräddnougaten är ett måste för mig, vilken är ert måste i Paradisasken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar