torsdag 10 december 2009

P&P -kväll

Ikväll blev det ingen träning pga att mitt knä krånglar igen - håller tummarna för en operation tidigt i januari. Istället så tog jag bilen hem (Jajemen, körde alldeles själv både till och hem ifrån bussen och både jag och bilen mår bra) och åt underbart god mat som mamma hade lagat.


Nu har jag en P&P-kväll de sista vakna timmarna, dvs. en Pepparkaks- och Pluggkväll - fiffig förkortning va? Ikväll är det religionskunskap som står på schemat och det är den sista hemtentan någonsin. Dock så sitter jag ordentligt fast.. Och det är där pepparkakorna kommer in i bilden. Inget piggar upp en så mycket som några hembakta pepparkakor gör!
Har faktiskt planerat in att krystera min stora pepparkaksgris i helgen och även några fler. Älskar att sitta och göra filurliga mönster och se hur underbara pepparkakor blir desto mer underbara.

Nej, nu ska jag återgå till religionen, skulle behöva läsa in lite engelska ord innan det är dags att krypa ner i sängen..
Pepparkakan som jag krysterade på förra årets julmarknad. Är nog den finaste jag gjort skulle jag tro. Men nu har jag fått otroligt med inspiration så det finns risk att denna puttas ned från sin första plats i helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar