lördag 12 december 2009

Julmys

Idag har det varit en dag som minst sagt gått i Julmysets tecken.

Dagen började med julgröt framför Jultomtens lärling, har lyckats fylla en hel DVDskiva med avsnitt nu. Så imorgon ska jag börja på en ny skiva - finns ju många avsnitt kvar att spela in.
Sedan blev det bakning och det var Pernilla Wahlgrens Pepparkakscheesecake som stod på menyn. Blev ett riktigt lyckat resultat, trots att jag var kort på vissa ingredienser och uteslöt lingonen (är inget lingonfan...).

Planerad löpning blev melodikrysset (OBS, nästa vecka är det 100% jul på melodikrysset - MISSA INTE) med moder och vi klarade det galant idag - super! Sedan åkte jag och alldeles själv och hämtade hem syster från tåget.

På eftermiddagen åkte jag, Maria och mamma på Lucia i Grangärde kyrka och det var riktigt, riktigt fint! Lagom långt och perfekt urval av låtar - ett jättebra beslut att åka. Blir definitivt en tur dit även nästa år.
Sedan lagade vi mat och sedan dess har det varit Julmys för fulla muggar. Vi har skrivit julkort samtidigt som vi lyssnat på underbar julmusik och tänt massor av ljus. Dessutom har ett ständigt ätande av pepparkakor och choklad pågått - inte helt fel..
Kvällen avslutas nu med krystering av pepparkakor, ska visa resultatet senare om jag kommer ihåg..
En toppendag helt enkelt, och imorgon blir det upp kl7 och kolla på Lucia på SVT med syster och sedan lussekatts bak! Bara 12 dagar kvar till Julafton - YESYESYESYESYES!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar