fredag 11 december 2009

En kväll med pälsklingarna

Den här skolveckan är äntligen slut och den har varit riktigt tröttsam och slitsam, men det var helt klart värt alla sömnlösa nätter och tidiga morgnar.

Ikväll gymmade jag och fikade dessutom en stund med tvillingarna - mycket mysigt!
Efter att ha kört hela vägen hem så åt jag gott med mamma och pappa och valde sedan att skjuta alla läxor åt sidan och spenderade istället kvällen med mina älskade pälsklingar framför Idol och Leilas Jul. Tyckte Leilas recept var helt okej, dock inte riktigt mina smaklökars favoriter - får se om det blir bättre nästa vecka. Gällande idol så vann Erik och det var väl bra, även om jag tycker Calle är en starkare personlighet och inte ett lika typiskt idolmateria.
Kvällen förgylldes dessutom av choklad, både kalenderchoklad och mörkchoklad, och pepparkakor i mängder. Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite jullektyr (ska försöka lägga upp namnen på böckerna i min samling - rekommenderar alla!) innan jag ska låta John Blund ta över. I övermorgon är det Lucia, men jag ska redan imorgon på det årliga luciafirandet i Grangärde. Vi får se om jag tar någon bild därifrån, beror helt på om jag kan hitta min kameraladdare...

Att sammanfatta kvällen med ett ord är inte svårt: Underbar!

Jag och Totte myser i soffan - en kanske alltför vanlig syn... I alla fall enligt mina lärare som inte får sina uppgifter i tid.

Det är inte bara jag som gillar att blogga - Ture (och även Totte) är både helt beroende av datorerna. Markören som rör sig på skärmen är nämligen überintressant.

Att kalla Ture för innovativ när det gäller att hitta platser att krypa in/sova i är en underdrift...
En av Tottes favoritställen att ligga på - axeln. Framför allt det extra kul att vara med när familjen ska äta. Observera även den orange hårbollen i knäet.
Kan någon dömma mig för att jag har svårt att få något gjort???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar