lördag 5 december 2009

Andra advent

Imorgon är det andra advent, eller för att vara helt korrekt - den andra söndagen i advent. Detta innebär att vi nästan är halvvägs till jul, bara två ljus kvar att tända. I och för sig är ju inte julafton förän 4 dagar efter fjärde advent, men när man väl tänder det fjärde ljuset i staken så är det omöjligt att inte känna att julens höjdpunkt är nära!
Imorgon ska jag och familjen åka hem från Värmland i lagom tid för att hinna kolla på Adventskonserten i Grangärde kyrka imorgon - mysigt. Det har blivit en liten tradition att kolla på adventskonserten tillsammans med moster och kusinerna varje år och det är en tradition som jag definitift tänker hålla stenhårt på!

Jag har varit lite frånvarande på bloggen, och kommer nog vara det lite den här veckan med. Jag har nämligen väldigt fullt upp i skolan och med körkortet vilket gör att jag inte har tillräckligt med tid för att göra något annat - tråkigt, men sant.
Nåja, Jag vill i alla fall önska er alla en riktigt mysig och underbar Andra Advent!
Kramar, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar