tisdag 4 oktober 2011

Spännande nyhet?

Precis som flera andra julbloggare har skrivit, så presenterar Marabou en specialutgåva av den klassiska Aladdin-asken, nu med mörk choklad!
Jag tycker ju jättemycket om mörk choklad, men då ska det vara Lindt's eller Anthon Berg's. Tycker att marabou's mörka premium choklad smakar för artificiellt och den innehåller mycket mer ingredienser än vad som än nödvändigt.. Men förhoppningsvis så smakar den mörka chokladen bättre i dessa praliner, för denna ska jag absolut köpa!
Dock har jag alltid varit mer för de ljusa pralinerna, trots att jag föredrar ren mörk choklad. Tycker att den asken som har de allra godaste pralinerna är Paradis-asken, kanske för att den innehåller bara ljusa praliner? (hihi)

Kommer denna nykomling finnas hemma hos er jul anno 2011?

6 kommentarer:

  1. Den kommer inte finnas hos mig, jag diggar inte mörk choklad :/ kanske skulle köpa paradis för ovanlighetens skull, vi köper ju typ aldrig praliner! Paradis smakar bäst av dessa två sorter tycker jag :D Gott med ljus choklad!

    SvaraRadera
  2. Har inte riktigt bestämt än om det är spännande eller om det är flopp.. men det är ju klart, visst måste man prova det nog ;)

    SvaraRadera
  3. Vi brukar aldrig ha chokladaskar hemma men denna skall jag absolut köpa, fyllningarna låter så goda! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag köper en! Måste ju testa. Om inte jag äter den gör någon annan det.

    Och som svar på din fråga:
    Jag använder grötris och någon mjölk. Jag brukade förut alltid koka gröten på mini- eller lättmjölk, men det blir godare med röd eller grön mjölk med 1 dl grädde i. Liksom mer smak och fyllighet. Sen brukar jag ha ca 5 små kanelstänger i(i alla fall om du kokar på 1 lit mjölk).

    SvaraRadera
  5. Absolut! Ska bli väldigt intressant att se hur den smakar!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset fick tag på denna ask i helgen, skall bli spännande att smaka på, gillar mörk choklad till kaffet!

    SvaraRadera