måndag 31 oktober 2011

Julgransletande

Idag på förmiddagen hade både jag och pappa ett par timmar över, vilka vi bestämde utnyttja för julgransletande!
De senaste åren har jag alltid tänkt att leta reda på granar långt innan de ska tas in för att slippar stressleta fram en gran när julafton står för dörren. Men trots denna goda tanke varje år, så slutar det alltför ofta med att jag 1 vecka innan julafton är ute och krälar runt i ½meter snö och försöker hitta en gran (vilket har varit lite svårt då de varit helt begravda av snö)!

Därför tyckte pappa att vi skulle ta tag i det redan nu helgen - och sagt och gjort, nu har vi kollat efter granar, och nog hittat 2 st. Dessutom högg vi en adventsgran redan idag (MYS!) då den faktiskt ska kläs med utomhusbelysning om bara några veckor (hur underbart är inte det?!).

Så nu min fråga till er, hur gör ni med julgransletandet?
Köper ni en julgran på t.ex. torget i staden eller kör ni kanske med plastgran?

Tänk om man skulle stöta på en sådan här perfekt formad och fyllig gran ute i skogen - åh!

3 kommentarer:

  1. Jag ska nog köpa en plastgran till min egna lägenhet. Tycker att det är så svårt att hitta en perfekt gran. Mina föräldrar har en perfekt gran i plast som är köpt på Rusta. Stor och tät som den ska vara :)

    SvaraRadera
  2. Vi kör med plastgran, på grund av katten och för att det är enklast så :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om jag svarade på det, men jag håller med - Mark är den ultimata julvärdskandidaten!! Och du, vad kul att ni hittat julgran :D jag och mamma gjorde prick samma igår, vi snubblade över en PERFEKT innegran i skogen som jag just precis nu ska gå och ta kort på så ni kan få skåda den!

    SvaraRadera