söndag 22 november 2009

Sunnansjö Julmarknad 2009

Igår var det den årliga Julmarknaden i Sunnansjö och trots allt regn som varit dagarna innan, och även idag, så var det klarblå himmel imorgon och solsken igår. Det var m.a.o. helt underbart väder - perfekt för julmarknad (förutom avsaknaden av snö...)
Marknaden började 11 och det var fler knallare än någonsin - och i år hade de flesta jättefina saker. Jag köpte dock inte speciellt mycket saker, är ju som sagt lite fattig för tillfället. Men jag köpte i alla fall en julkruka till min hyacint, en pepparkaka att dekorera (bild finns nedan på mitt, samt systers och kusinernas resultat längre ned i inlägget) och en påse med knäck! Vi (jag, syster och kusinerna) fick dessutom gratis marknadsgodis av Anna-Lena - mums! :D

Här kommer lite bilder från igår.
Maria och mamma vid vårt stånd
Vårt stånd, signerat mamma
My, Maria och Tove :)
Inne i Pepparkaksland kunde man, förutom att dekorera egna pepparkakor, köpa lotter och vinna pepparkakshus. Detta "hus" var allas favorit, så underbart mysigt och faktiskt riktigt coolt!
Resultatet av 10 minuters trängsel med småbarn i Pepparkakslandet.
Överst frånvänster: Marias och Toves.
Nederst från vänster: Mys och MinTove, Maria och My lite senare på eftermiddagen framför ladan där mamma stod och sålde.
Cousins Company (Maria, Tove, Jag och My) - mina absoluta favorittjejer ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar