fredag 27 november 2009

Grangärde Julmarknad 2009

Idag är det dags för Grangärde Julmarknad.
Jag älskar verkligen julmarknader, dock har jag ju lite halvtaskigt med pengar för tillfället, men studiebidraget kommer ju på måndag (och tur är det...)
Jag, mamma och Maria ska åka ner tills julmarknaden börjar, dvs till 11. Innan julmarknaden ska vi nog antingen stanna till vid Nyhammars herrgård eller vid Gästis för ett julfika - MYS!
Det enda som är lite synd med Grangärdes Julmarknad är att den är utspridd över hela bygden, så det blir inte riktigt den samma myskänslan eftersom att inte alla stånd är centrerade. Men det ska nog bli riktigt mysigt ändå.

Sen när vi kommer hem ska vi baka pepparkakor och lussekatter, årets första! Åh, jag smakade pepparkaksdegen redan igår och den är så gudomligt god - helt otroligt god!
Och imorgon är det Första Advent.
Nu är Julen här.

1 kommentar:

  1. Du skriver att julmarknaden är utspridd, och det låter ju inte så bra. Vi har blivit inbjudna att komma och sälja vår ost utanför, antingen var det ett hotell eller ett gästgiveri. Men jag vet inte var det är bäst att stå.
    Och Grangärdebygdens Intresseförening har fler förslag på var man kan stå.
    Du som är "julgalen" och verkar hemma i Grangärde kanske kan berätta för mig var man bör stå.
    /Maria Leksell, Stora Lunån Gårdsmejeri, som ligger mellan Falun och Hedemora.

    SvaraRadera