torsdag 19 november 2009

Julstädning

Nu har jag julstädat ända sedan halv 4 och jag är ÄNTLIGEN klar, eller jag har någon smådetalj kvar men de kan jag inte göra förrän på lördag.
Jag känner verkligen i hela kroppen, t.o.m i mina smått missbildade tår, att Julen verkligen är påväg och jag kan inte sluta tänka på alla mina julsaker och nynna på olika julsånger!
Apropå mina julsaker så har jag och min syster Maria slagit vad om hur många lådor med julsaker jag har, ett mycket spännande vad måste jag säga.
Maria tror jag har 11 och jag tror att jag har 9 (då har vi räknat med en påse som jag har inne redan, men inte mina lysande tomtar och min halmbock). Den som vinner får välja vilken julfilm som vi ska kolla på först, och jag håller tummarna för att jag har rätt - är nämligen så sugen på att se En Julsaga eller Ronny och Julia.

2 kommentarer:

  1. Hihi.. får hoppas att det inte är flyttkartonger.. då kommer du drunkna i julpynt ;)

    SvaraRadera
  2. Sv: Du har så rätt. Att drunkna i julpynt vore inte helt fel ;) Du får ta kort på alla kartonger när du tagit fram dem! :)

    SvaraRadera