söndag 1 november 2009

Ny månad


Cousins Company på Julmarknaden 2008

Okej, idag är det en ny månad. Och det är inte vilken månad som helst! Det är den näst bästa på hela året. Det är den månaden som jag får ta in mina julsaker - YES! :D
Idag är det bara 20dagar kvar, det är ju INTE ens tre hela veckor - iiihhh, det bara pirrar i hela kroppen när jag tänker på det!
Först är det Julmarknad i Sunnansjö från ca kl. 9 - 17. En tradition för min familj. Min mamma och en annan familj i byn jag bor i står vid ett bord i en lada och säljer hemmagjorda saker och hemmagjort godis - Mysfaktor 100%! Förra året snöade det dessutom (som ni kan se på bilden) så det kommer bli svårt att toppa den julmarknaden. Men Julmarknaden i Sunnansjö är som snöflingorna, varenda en är unik - one of a kind.
Och sedan efter julmarknaden åker vi hem och tar in julsakerna, underbart! <3

Men det är mycket att göra tills dess. Mycket skola och många, många körlektioner! Dessutom gym och simning, men jag börjar se ett kraftig, ljuvligt och allt tydligare ljus i tunneln - BARA 20 DAGAR KVAR JU!!!!

Ha en toppen 1november, inte långt kvar nu!

2 kommentarer:

  1. Jag ääääälskar julmarknader!!!

    SvaraRadera
  2. Jag med! :D Och nu dröjer det inte länge tills julmarknaderna dyker upp lite här och där!

    SvaraRadera