onsdag 24 november 2010

Julklappar

Hur går det för Er därute med julklappshandlandet? Ligger ni fortfarande i startgroparna eller är ni rent ut sagt redan klara?
Jag är faktiskt förvånad över mig själv i år, för jag är jättelångt kommen med julklapparna! Är i princip klar, saknar bara presenter helt till min "lillkusin" (som är typ 1dm längre än mig..) och faster. Mycket tack vare att jag har köpt julklappar lite då och då istället för att börja nu i slutet av november/början av december. Många av julklapparna har jag dessutom handlat på internet iår, mycket smidigt måste jag säga - helst eftersom att utbudet är så enormt! Dock tycker jag också om att gå i affärer och köpa julklappar, det är en speciell känsla att gå runt på stan när det är jul - håller ni inte med?
Men om ni nu har fantasibrist och börjar känna av lite ångest inför julklappshandlandet (vilket man verkligen INTE ska, julen ska inte innebära ångest - bara glädje) så har jag blivit tipsad om en jättebra sida. Klicka HÄR för att komma till en sida med massor av julklappstips för både henne och honom och för alla personer i din omgivning :)

Själv åker jag till Stockholm imorgon och ska besöka bland annat Gamla stans julmarknad för första gången - MYSPYS! Dessutom hoppas jag få med mig lite nya tomtar från gamla stans mysiga småbutiker och kanske någon mer julklapp. Dock blir det tidig imorgon så jag ska snart krypa ner i min säng i mitt julrum och låta John Blund fånga mig.
Godnatt alla, och nu är det minsann inte långt kvar! Om en vecka precis är det första december, HERUEKA!

Tänk, snart kan man börja säga God Jul till folk i omgivningen utan att de kollar på en som om man vore helt knäpp, helt underbart :)

4 kommentarer:

  1. Själv passade jag på att köpa nästan alla julklappar till alla barn i min omgivning när jag var och handlade på Ullared. Leksakerna där är grymt billiga. Sedan har faktiskt tänkt satsa på "egna gjorda" julklappar till vuxna: Almanackor, ram med fint foto osv. Mat och bak är också något jag tänkte ge i julklapp: te, choklad, kaffe.. Skönt att man för en gång skull är ute i god tid!

    SvaraRadera
  2. Jag är nästan klar med mina julklappar. :) Har beställt mycket från internet, väldigt smidigt tycker jag!

    Sv: Absolut, jag ska länka så fort det kommit upp. Han trodde i början av december, så vi får se. Blir spännande att se hur det blir. :)

    SvaraRadera
  3. Jag är så gott som klar, har bara en julklapp kvar. Jag är alltid ute i god tid, men jag väntar alltid med några till slutet eftersom jag tycker det är så roligt att köpa julklappar så är jag för tidig börjar jag om och köper ännu fler till dom jag redan är klar med.

    SvaraRadera
  4. Haha, söt gris:) jag handlar mina klappar mest på nätet, så känner ingen panik :D ska dock köpa dom snart, annars slarvar väl posten bort dom då det blir så mycket jobb kring jul ;P

    SvaraRadera