torsdag 3 september 2015

Den efterlängtade hösten.

Äntligen är hösten här - och det på riktigt. Så fort vi vände blad på almanackan från augusti till september slog vädret om från sensommarvärme till höstregn. Och visst, att det har regnat konstant (typ) de senaste dagarna är väl inte jätteroligt men på ett sätt tycker jag det känns så befriande och efterlängtat. Sommaren 2015 blev aldrig någon riktig sommar, fick aldrig riktigt den där sommar-feelingen som var så tydlig förra året, så redan i början av augusti såg jag fram emot när sommaren skulle skifta till hösten, med andra ord var jag redo för en ny årstid. Och nu är den här: den alltmer tydliga kylan, mörkret som kommer tidigare och tidigare och regnet som känns så där underbart höstigt och kyligt. Dessutom är ju hösten också den årstid som gränsar till vintern, vilket innebär att julen inte längre är OFANTLIGT långt bort. Detta firar jag ikväll med pepparkaksbollar, kanelknäcke och tända ljus - en helt vanlig kväll hemma i Andersson/Carlehällshemmet.


Kärlek♡

1 kommentar:

  1. Bortsett från att det inte är så kul att gå ut med hundarna i regnet, eller torka upp efter hundarna när vi kommer in, så tycker jag också det känns jättebra att hösten har kommit! Längtar tills jag kan sätta på mig polotröjor och täckjacka!

    SvaraRadera