onsdag 30 oktober 2013

Julfilm på ingång!

Jag är lite frånvarande nu, dels för att det är dumt och dels för att min praktik är i slutspurten och sen ska jag börja skriva min C-uppsats. Men som sagt, trots att jag inte har tid så trillar jag ändå alltid in på julbloggandet - både läsandet och skrivandet ;)

Nåja, det var inte detta inlägget skulle handla om utan snarare om att julen börjar dyka upp på tv. När jag läste TV-bilagan för veckan igår zoomade mina ögon direkt in på den film som visa på tv8 imorgon 21.00, nämligen Välkommen till familjen (The family stone). Detta är en film jag upptäckte på riktigt förra julen och sedan dess är det en klassiker här hemma - har redan sett den 2 gånger i höst för den är så myyysig!
Trots att jag har filmen själv så tänker jag ändå bänka mig på fredag med något smarrigt och must/glögg och mysa ner mig i soffan framför denna goding. Mitt råd till er är att ni gör detsamma!


Det är jultider och hela tjocka släkten invaderar familjen Stones väldekorerade småstadsvilla. Äldsta sonen Everett är mer spänd än vanligt inför den stundande högtiden, han ska nämligen för första gången presentera sin New York-flickvän Meredith för familjen, och planerar även att fria till henne under helgens gång. Något som visar sig lättare sagt än gjort, då mamma Sybil och alla femtielva syskom gör sitt bästa för att en gång för alla visa att ”släkten är värst”.


Ha en fin kväll nu, själv ska jag spendera den med min underbara (läs: ironi) bok "Vem styr vården?" och sedan Greys (Läs: WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII).

7 kommentarer:

  1. Den filmen gillar jag, den är mysig!

    SvaraRadera
  2. Jag ska också börja på min c-uppsats (eller kandidatavhandling som vi nog säger för det mesta här i Finland) i dagarna. Är det tänkt. Känns lite jobbigt. Vad ska du skriva om? :) Skönt med lite mys emellanåt!

    SvaraRadera
  3. åh lycka till med c uppsatsen! jag har själv varit där, det tar tid och kraft men är värt det! vilken mysig film, jag har faktiskt inte sett den :)

    SvaraRadera
  4. SV: Jag skriver inom svenska, kommer att göra en analys av en ungdomsroman :)

    SvaraRadera
  5. Den filmen är jätte mysig!! :D

    SvaraRadera
  6. Lycka till! :) Får spana in den där filmen, lät mysig!

    SvaraRadera