måndag 22 november 2010

Sunnansjö Julmarknad 2010

I lördags var den årliga julmarknaden i Sunnansjö och vilket pangväder det blev! Det var några minusgrader och fina snöflingor föll från himlen hela dagen. Som vanligt stod mamma och sålde lite smått och gott som hon pysslat ihop (duktiga mamma). I år hade dessutom jag gjort ett bidrag i form av marsipantomtar och juldoftpåsar. Blev faktiskt riktigt nöjd med marsipantomtarna och de var inte alls krångliga att göra heller - så sådana blir det definitivt till julafton! Dock måste jag kanske köpa mer marsipan, den försvinner så svischande fort - någon mer som har det problemet? hihi. Julmarknaden bjöd förutom toppenvädret på massor av mysiga stånd och stämningen var med andra ord på topp. Vi kusiner spenderade som vanligt dagen tillsammans (älska!) och gjorde vår årliga visit i pepparkaksland! I år blev jag så nöjd med min pepparkaka att jag faktiskt inte hade hjärta till att äta upp den, så den är sparad hemma - frågan är bara hur jag ska sätta upp den.. Det är ju nämligen inget hål i den. Någon idé?
Avslutningsvis kommer här en del bilder från marknaden, dock är det omöjligt att med bilder visa hur mysigt det var - det krävs att man är där för att uppleva stämningen, de flesta förstår nog vad jag menar

Min pepparkaksgris!
Toves häst :)
Och Mys gris!
Maria hade dock inte tålamodet att vänta utan började käka på sin peppis innan jag hann dokumentera den, men detta är det som återstår av Marias stjärna...
Lite av gottesakerna som mamma och en bekant sålde. Hon som vi sålde med gör smarre-li-smarr marknadsgodis, hihi!
Mamma och det som återstod av hennes saker efter halva dagen.
Kusinbilden 2010 :D

2 kommentarer:

  1. Ååå, så härligt och vilka otroligt fina pepparkakor!

    SvaraRadera
  2. fina marsipanisar. Och va härligt julmysigt det ser ut.
    Här utanför viner snön, men inte på det där trevliga sättet utan det YR och kommer förmodligen att kännas som småspik i fejjan på en när man går till jobbet. MEN...det är fint =)

    SvaraRadera