fredag 26 november 2010

4 veckor!


Helt galet, idag är det exakt 4 veckor kvar till julafton! Jag menar, det är ju inte ens lång tid?!
Jag har ju för tusan räknat ned till när jag får ta in mina julsaker sedan det var mer än 100dagar kvar, och nu är det BARA 28 dagar tills julafton! Mysigt, men som sagt GALET!
Dock måste detta uppmärksammas så idag julstädar mami det sista här hemma och sedan blir det in med julsakerna - så ikväll kommer hela huset var alldeles juligt! Som grädden på moset ska detta firas med tomteskum (första för iår!), marknadsgodis (bara en påse kvar, sedan dröjer det till dagarna innan jul innan det blir hemgjort julgodis igen..) och eventuellt julmust!
TJOHO!

Hur ser eran fredagskväll ut?

5 kommentarer:

  1. Här städas och pyntas det också för fullt.. dock tror jag kommer inte bli helt klar förrann sent imorgon kväll.. men visst har tiden gått fort och 4 veckor till jul, det är ju ingenting!

    SvaraRadera
  2. helt galet är det! här har julgardinera precis kommit upp, dukarna är på plats och nyköpt glögg står i köket. så blir nog en rätt så julig fredag för oss också!

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Här blir det fredasmys med glögg och pepparkakor om en liten stund.

    SvaraRadera
  4. 4 veckor är ju ingenting, det är ju snart jul!!!

    SvaraRadera
  5. Tänka sig! Men nu får tiden GÄRNA lugna sig :D menar, hela december är ju underbaaar. Får gärna gå segt ;)

    SvaraRadera