fredag 19 november 2010

Årets chokladkalender

Beskåda årets julkalender, inköpt på den urmysiga godisaffären Jamjam i Uppsala :) Lite dyrare, men älskar verkligen det lite mer gammeldagsutseendet. Tycker att många av chokladkalendrarna som man stöter på i mataffärerna har ett lite för "plastigt" utseende. Dessutom stod det att denna skulle innehålla mjölkchoklad av "bra kvalitet". Fast om jag ska vara ärlig så är det faktiskt inte huvudsakligen chokladen jag är ute efter, det är mer den mysiga känslan av att öppna en ny lucka varje morgon och se hur luckorna minskar i takt med att julafton kommer allt närmare.

6 kommentarer:

  1. Den var ju jättefin!
    Även om de i vanliga affärerna brukar vara fina dem med, är det ju väldigt kul att sticka ut lite :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin!! En sån hoppas jag verkligen kunna hitta någonstans - tycker den ser jättemysig ut, jämfört med de som man hittar i vanliga affärer som jag personligen inte är överförtjust i.

    SvaraRadera
  3. Vilken perfekt chokladkalender!! :) jättemysig. Sv: men gud så underbart, imorgon?! Vilken härlig känsla :) Jo vi tar in granen då! Jag brukar sällan ha gran själv, men i år har jag det. Jag gillar att ha granen inne en vecka innan julafton för stämningen! Den levande granen dyker ju upp minst 2 o max 3 dagar innan jul, men jag måste bara fram med min tidigare ;) Roligt, såg i mina kommentarer att det är väldigt olika när folk tar fram granen :D Håller med, och traditionerna för man ju vidare från generation till generation.. inget man bryter i första taget :-D

    SvaraRadera
  4. Jätte fin. Jag älskar också gammeldagsjul saker

    SvaraRadera
  5. Jag håller verkligen med! De man köper i vanliga affärer känns helt tråkiga.. Din var ju superfin! Hahha, chokladen är ju inte övergod, men det får man stå ut med;D

    SvaraRadera
  6. Fin kalender, hoppas chokladen är god också=)

    SvaraRadera