onsdag 10 november 2010

Jag drömmer om en vit jul hemma..

Äntligen är snön här och jag kan inte hjälpa att, om det nu är möjligt, längta ännu mer till jul! Istället för att göra något "vettigt" idag så har jag läst gamla och nya jultidningar, skrivit av recept och föreställt mig hur underbart de kommer smaka och hittat massor av julpyssel som jag vill göra! Detta är ganska unikt för mig, då jag tidigare inte alls varit en pyssel-människa, men i år så har det slagit om totalt. Dessvärre finns det en sak som talar emot mig och mina pysseldrömmar... tiden. Dock ska jag försöka ta mig tid och pyssla i helgen och nästa vecka till julmarkanden som mamma, jag och maria ska delta i på lördagen (20:e) i Sunnansjö. Om resultaten blir lyckande kan ni vänta er bilder, annars får det förbli en hemlighet att jag ens försökte mig på något som faktiskt skulle kunna gå att sälja...

Nu ska jag kurra ner mig i soffan med en katt eller två och slötitta lite på vad som nu visas och sedan om ett tag blir det risgrynsgröt med kanel till kvällsmat - hörde jag er sucka av avundsjuka? :)

6 kommentarer:

  1. Tycker också det lät bra med henne! Fast kommer nog inte se mycket på 4an. Ja, det är så typiskt att alla bra program ska sändas samtidigt men på olika kanaler! Håller med, inget kan sabba Kalle på julafton, någonsin :] Vilken mysig dag du verkar ha haft, fina bilder! Här snöar det fortfarande och hela norrland är kritvitt! Underbart :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ditt pysslande. Härligt med snö, här har vi bara fått regn, regn och regn i flera dagar.

    SvaraRadera
  3. haha det låter som att du har gjort mycket vettigt idag tycker jag ;)

    SvaraRadera
  4. Jag bor i Blekinge så det är både långt söderut och nära havet. Fast förra vintern hade även vi en riktig vinter, fast det hade ju hela landet då ;)

    SvaraRadera
  5. Japp, du hörde en STOR suck av avundsjuka! :-)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att ni har snö :) Och hoppas det blir riktigt bra på marknaden, julmarknader är ju aldrig fel :)

    SvaraRadera