torsdag 29 oktober 2015

Jul-ish choklad

Igår eftermiddag bestämde jag och en fin vän/kollega att ta en paus i arbetsdagen och ta en promenad i den krispiga, vackra höstdagen. Och för att klargöra en sak för er som läser detta, en promenad för oss inkluderar alltid ett besök i någon mat-/te-/chokladrelaterat affär - punkt slut. Igår var det ett besök i Faluns mysigaste te- och chokladbutik som stod på agendan, OCH jag är så glad att vi gick dit! För där, mitt bland all annan underbar, ekologisk choklad finner jag en magisk choklad med saffran- och pistagesmak som "konstigt" nog följde med mig till kassan (ackompanjerad av ett fantastiskt yogi-te). Tillbaks på jobbet dröjde det inte många minuter innan chokladen var avsmakad, och ögonblicket som jag bet i chokladen och lät smakerna väcka alla mina smaklökar var magisk. Helt plötsligt stod tiden still, allt var tyst och stilla men alla mina sinnen var mer vakna än på väldigt länge. Anledningen? Chokladen var magisk, ja t.o.m. sagolik♡

1 kommentar:

  1. Spännande smak . kan man köpa den någon annanstans tror du?

    SvaraRadera