måndag 5 september 2011

Första julklappen avklarad...

... och andra julklappen planerad!
För första gången är jag igång riktigt tidigt och smider planer inför julen 2011.
Redan i onsdags köpte jag årets första julklapp, och denna tillfaller moster Majsan.
I onsdags kom jag även på andra julklappen för i år, denna till min kusin Tove.
Det känns så skönt, för moster och lillkusin brukar vara några av de svåraste julklapparna.
Jag kan dock inte skriva vad jag köpt/planerat att köpa pga. att jag inte är helt säker på om någon av dem kommer vara här inne och snoka.

Hur går det för er, har ni börjat handla/smida planer inför julens klappar eller är det för tidigt ännu?

3 kommentarer:

  1. Supersmart! :) Jag vet prick vad jag ska köpa till mina föräldrar redan nu! Men köper det längre fram. Skönt att veta vad man ska köpa!! :) Annars blir det små-ångest när tiden tickar mot julafton...

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh vad glad jag blev när jag hittade din blogg! Har precis öppnat en julblogg jag med, härligt med gemensamma intressen. Vad smart du är som redan köpt klappar. Där ligger jag i lä. Men pyssel, det har jag satt igång med! Mest för att det är så himlans skoj :) Nu laddar jag för den nya glöggen...
    Ha det bäst
    Helena

    SvaraRadera
  3. Först tänkte jag skriva att det var lite för tidigt för min smak. Sen insåg jag att jag inhandlat garn för att kunna sticka mössor och vantar till åtminstone två personer. Detta gjorde jag redan för kanske någon månad sen eller t.o.m två. Så nej, du är inte alls tidigt ute!! ;-)

    SvaraRadera