tisdag 7 december 2010

Trolltider

Burr vad kallt det var nere på stan, kylan har verkligen återvänt till Uppsala. Mina fingrar var helt iskalla och ömma när jag och Maria kom hem, trots att jag investerat ett par nya vantar..
Dock var rundan på stan lyckosam, dessvärre inte så mycket åt mig - men jag hittade nästan alla julklappar jag saknade.. Har dock hela lillkusinens kvar, klurigt värre.
Hittade dock massor av fina julsaker som jag gärna hade köpt, men valde att vara lite ekonomisk idag då vi kanske ska gå på stan i helgen när familjen ska hem till våra Uppsalabor ;) Då ni, då kommer jag nog inte kunna hålla mig. Har bland annat siktat in mig på en "ängel" på Myrra och småtomtar på Tehörnan.

Nu ska jag återgå till det jag gjort den senaste timmen, nämligen kolla på Trolltider :) Den är så himla mysig, mycket bättre än Gyllene knorren. Fick värsta suget på lussebullar när jag såg dem baka deras "solbröd"! Hur goda ser inte de ut liksom ? :O

1 kommentar:

  1. Åh, Trolltider. Love it! Dock tycker jag att Jul i Kapärnaum är världens bästa-bästa julkalender någonsin. Men Trolltider kommer tätt därefter! ;) Hittade bla Trolltider julkalender på dvd på Åhlens, men ingen Jul i Kapärnaum! *sadface*

    SvaraRadera