lördag 4 december 2010

Julmarknad

Idag är det lördag och bara 20 dagar till julafton. Tänka sig, imorgon är det mindre än 20 dagar kvar, tiden rusar förbi som alltid med andra ord.. Idag ska jag dock ägna mig åt lite juliga saker, jag och mamma (och kanske moster och kusiner) ska på en julmarknad i bygden och kolla in lite vad de erbjuder. Dock var förra årets julmarknad i Grangärde-Nyhammar en besvikelse. Det var så himla utspritt. Jag tycker om när alla knallar och olika aktiviteter är samlade på ett och samma ställe istället för att det ska vara lite här och var. Det blir en mycket mysigare känsla och mer gemenskap.
Vi ska även avlägga ett årligt besök på Tillmans som finns här i Grangärde. Om ni inte visste det så har de VÄRLDENS godaste glögg, Jägarglöggen! Så otroligt god! Är kräsen när det gäller glögg. Blossas gillar jag inte och så fort det är den minsta alkoholaning i smaken så säger jag "Tack, men nej tack". Men som sagt, av Tillmans jägarglögg kan jag aldrig dricka mig nöjd :) SAGOLIKT är ordet!

1 kommentar:

  1. Mysigt med julmarknader.
    Visst vill man njuta så mycket man bara kan av den härliga tiden fram till jul!

    SvaraRadera