torsdag 21 oktober 2010

Tidigt?

Vet ni vad jag såg på Hemköp igår när jag var nere och kvällshandlade?
Nej, jag hittade inte Marabou vinter vit - har gått igenom de flesta affärer här i centrala Uppsala nu.. Men det jag hittade däremot var Årets Julkalendrar! :O
Där, alldeles vid kassan, stod den välbekanta bruna Sveriges Radio och Tv-kalender och kollade på mig. Försökte ta en bild, men mina mobil kände inte för att samarbeta så bildbevis utblev.
Detta fick mig att undra två saker:
  • Är det inte lite tidigt för självaste julkalendern att börja säljas innan November har börjat?
  • Och ska jag själv köpa en kalender även fast jag är tveksam till att jag kommer följa varken radio eller tv-kalendern? (jag och min syster brukar kolla på gamla julkalendrar istället, de är så SJUKT mycket mysigare).

5 kommentarer:

  1. Försäljningsknep!
    Och det är ju smart att stoppa ut dem i affären lagom till löning i okt.
    Jag hävdar starkt att du INTE ska köpa en om du ändå inte kommer kolla - känns lite onödigt.
    Satsa på en påse satsumas för summan istället när du och din syrra kolla gamla kalendrar =)

    SvaraRadera
  2. sv: Låter som en bra helg.
    Jag måste nog dessvärre jobba lite (planera lektioner). Men Ikea ska jag försöka mig på samt att börja pyssla julkort lite. Men jag vill nog försöka vara utomhus så mycket som möjligt tror jag - längtar ut efter 4 veckors sjukskrivning...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte det är för tidigt ;) att se dom stå där i affären och glänsa nu får mig att längta mer! Men!! - att kööpa dom nu känns för tidigt :o. Jag köper aldrig svt:s julkalender, bara chokladkalendrar! Ett säkert kort som töms fort hahaha.

    SvaraRadera
  4. Aldrig smakat M&M's?! :O Då är det verkligen på tiden! Gå & köp! :D

    Jag brukar köra på samma som du faktiskt. Eller, har som tradition att ge varje julkalender en chans men i regel brukar dom va usla. Fast "En riktig jul" tyckte jag faktiskt var mysig, den som gick 2007 med Allan Svensson som tomte. Den var så fint filmad och gav mig faktiskt julkänslor :) Annars kollar jag gamla som "Sunes Jul" och "Mysteriet på Greveholm". Vilka brukar du kolla på?

    SvaraRadera
  5. SV: Ja ingen jul utan chokladkalender! Kommer nog ha en sån då jag fyller 50 också, haha! Och visst är det så, det lilla kan göra så mycket! Små detaljer som att öppna en lucka varje morgon är minnesvärt :) som då man var barn!

    SvaraRadera