söndag 27 november 2011

Adventshelgen♥

Då var jag tillbaka i Uppsala igen efter en mysig första adventshelg hemma med föräldrarna med biobesök, lussekattsbak och pepparkaksbak! Det har varit en helg som gått upp och ned, men skit samma. Nu är vi officiellt inne i julnedräkningen, och på torsdag är det redan 1 december!
Oh, love it!
Här kommer lite bilder från helgens eskapader!
De obligatoriska bioattributen: en julmust och en påse med mina favoritsmågodisar (fudge och lysmelk♥). Jag och Maria såg Breaking Dawn part 1, helt okej faktiskt.
Lukten av saffran kan inte beskrivas med andra ord än kärlek♥

Jag misslyckades fatalt med en sats lussekatter, men som tur vad ryckte mamma in och såg till att sats nummer två blev som de alltid brukar, det vill säga SAGOLIKA!
Om man kunde känna lukter genom datorn..
Första advents mys imorse till frukosten ♥
När det är mörkt ute kan man nästan tänka bort det faktum att det småsurar och är allmänt blääh väder. Nästan..
Pepparkaksbak med syster och mamma! Vi pratade så mycket av vi brände en och en halv plåt... Ops. Nåja, då blev hönsen glada i alla fall!
Pepparkakslukt och pepparkakor i hela köket - Det är jul igen ♥

4 kommentarer:

  1. SV:
    Vad kul att du ville tävla, och vilket bra tips med älgfärs. Det har jag faktiskt aldrig testat - men jag älskar viltkött så det får kanske bli det om jag springer på lite älgfärs i någon affär :)
    Du verkar ju, att dömma av bilderna, ha haft en riktigt fin helg. Och vad kul att du lägger upp så många bilder! Min bilduppladdning ligger lite efter för tillfället pga en dum iphone, så lite avundsjuk blir jag allt :)
    Läste förresten ditt inlägg om Findus delikatessköttbullar och blev lite varm i hjärtat. Precis som du så tycker jag att min pappas köttbullar är världens bästa. Tyvärr gick min pappa bort i våras så nu får jag "nöja mig" med mina egna köttbullar. Men det som var så kul med att du skrev Findus var att min pappa jobbade just där, på Findus. Som kock och utvecklingschef. Han hade blivit stolt över den goda reklamen du just gav köttbullarna ;)
    Haha vilken lång kommentar det blev... Men hoppas du har en riktigt fin kväll :) Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Önskar jag kunde känna doften av lussekatterna

    SvaraRadera
  3. Jäklarns vilka saftiga lussekatter! Syns att det är proffs som varit framme! Mysig helg du haft! :)

    SvaraRadera
  4. Hur lyckades du misslyckas med den första satsen med lussekatter? :P Glömde du hälla i något? :)

    SvaraRadera