tisdag 30 augusti 2011

Blossas årsglögg 2011

Nu i dagarna, närmare bestämt den 6:e september, berättar Blossa vilken smak de har valt på årets årsglögg! Spännade!
Tycker det är så mysigt, så mysigt att jag till och med köpte en Saffran förra året trots att jag inte alls gillar Glögg med alkohol. Men flaskan var så fin och bara grejen med en årsglögg gjorde det omöjligt att inte köpa en flaska!

Vad tror ni det blir för smak i år?

Blossa har ju i princip haft alla smaker nu, men jag skulle chansa på att de gör en egen variant av förra årets nyhet hos flera märken - nämligen lakrits.
Inget jag är tycker nyfiken på då jag inte ens tycker om lakrits som godis, men jag tror nog ändå jag kommer inskaffa en. Lakrits skulle kunna få en riktigt fin flaska, kanske en svart eller lila?


6 kommentarer:

  1. Kul att du la till mig i listan, jag har gjort detsamma! Ser också fram emot att få reda på vilken glöggsmak det blir i år, men jag ser mer fram emot första julmusten, vilket inte heller borde dröja allt för länge :)

    SvaraRadera
  2. Det ska verkligen bli spännande att se vilken smak det blir i år :) jag var inte helt förtjust i förra årest glögg om jag ska vara helt ärlig, så jag hoppas på något annat nu :) men åh vad kul att det sägs redan nästa vecka!

    SvaraRadera
  3. SV: Jag tycker er tradition låter supermysig också! Och det är det bästa, att hålla fast vid sina traditioner genom eld och vatten! Jag skulle inte känna att det var jul utan julgransdoften... det är något speciellt, det förknippas med minnen sen man var barn och låg under julgranen och klämde på paketen! Brukade somna där under... haha! Den doften får aldrig försvinna :)

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt! Uppsala är en fin stad :) Jag bor i Gimo, typ 5 mil ifrån Uppsala. Studerar till lärare på högskolan i Uppsala dock :) vad gör du i Uppsala?

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas på hallon. men det är bara för jag gillar hallon så mycket. Eller choklad. Chokladglögg är en favvo då jag inte gillar glögg med alkohol i egentligen.
    Men Blossa brukar ju köra ett eget race...kanske havtorn och fänkål?

    SvaraRadera
  6. sv: Chokladglöggen smakar inte varmchoklad vad jag vet, för jag dricker den kall. Men det är möjligt att den blir "fylligare" i smaken om den värms. Men hallon...varm hallonglögg. Jag kan inte se hur det INTE skulle kunna vara gott ;)

    SvaraRadera