tisdag 17 oktober 2017

Årets första "Lina jultestar"

Den frånvaro som varit de senaste veckorna var inte planerad, utan det var helt enkelt livet som smet emellan - och sådant är ju svårt att planera i förväg. Men nu känner jag mig åter på G och mina julkänslor är åter spirande och ständigt på jakt efter nya smaker och dofter att uppleva.

Först ut i den nyskapade serien "Lina jultestar" är Wasa Pepparkaksknäcke, något som man skulle kunna beskriva som en kusin till deras - sedan tidigare älskade - kanelknäcke. Pepparkaksknäcket är smaksatt med bl.a. pepparkakskrydda och nejlika och ska, vilket som hörs på namnet, smaka pepparkaka i knäckebrödsform.

Jag smakade knäcket både som det är och tillsammans med det klockrena tillbehöret bregott ♡ För sig måste jag tyvärr säga att knäcket var ganska torrt och tråkigt, sämre än kanelknäcket. Däremot var det väldigt gott med bregott på. Det ska dock tilläggas att jag även älskar kanelknäcke, och för att vara ärlig smakar dessa två knäcken väldigt lika varandra. Pepparkaksknäcket är i grunden ett kanelknäcke men med en svag förnimmelse av just pepparkaka. För min del hade gärna pepparkakssmaken fått vara tydligare, men i och med att jag är en sucker för allt som har med jul att göra kommer jag nog ändå köpa detta knäcke fortsättningsvis - om inte för smaken så för den otroligt fina förpackningen!


















Betyg: 3 pepparkakor av 5 möjliga
Anledningen för det något låga betyget är den, i min smak, alltför svaga pepparkakssmaken.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ju kanelknäcket så pepparkaksknäcke känns ju som ett måste att testa, kul att läsa vad du tyckte :)

    SvaraRadera