onsdag 4 oktober 2017

Årets första julinköp

Okej, än så länge är jag lottlös när det gäller julmust-jakten. MEN, det hindrar mig inte från att hålla ögonen öppna för övriga juliga ting som börjat dyka upp i affärerna. Överallt på instagram och bloggar dyker det upp juliga nyheter som snart ska finnas i butikerna, och det är såååå roligt att allt börjar dra igång på riktigt! Men eftersom det är ytterst få nyheter som dykt upp i affärerna så får jag än så länge "nöja" mig med att leta efter spår från förra julen, och BINGO säger jag bara! Jag har de senaste veckorna börjat sakna mina Yankee candles med juldofter, ffa Cinnamon stick, och gick därför in i min stammis-doftljus-butik med förhoppning att komma ut med ett doftljus med förnimmelser om den fantastiska högtid som stundar. Och så rätt jag hade, och det blev till och med bättre.

Där, alldeles vid ingången, står det ett rea-bord med blandade saker och ting, och trots att både kuddar, ljusstakar, kantstötta
stearinljus och en väldigt krum älgfigurin fyllde upp bordet räckte det ändå inte för att mina julögon skulle missa det enda som jag var där för. Där, halvt dolt av en brokig kudde står ett doftljus - och inte vilket doftljus som helst utan ett doftljud från DOFTA med doften..... CHRISTMAS DELUXE♡ Och för att tydliggöra, ljus från DOFTA är inget som brukar ingå i min ljusarsenal, varför? De är svindyra! Och så var även detta ljus.... om det inte vore för den där underbara röda lappen som glatt informerade om att det var 50% rabatt. Och om ett doftljus med juldoft från DOFTA är nedsatt med 50% finns det INTE en chans att det står kvar efter att jag passerat. 

Så nu sitter jag här, lillördag och allt, med ett doftljus tänt. Ett doftljus som gör att det pirrar i hela kroppen - för vet ni? Det är sååå ruskigt nära nu (okej, två månader)! Den här julen kommer bli fantastisk! 

3 kommentarer:

  1. Vilket fynd!!! Själv spanar jag allt jag kan efter Pågens saffransgifflar!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis så gott o få denna juldoft för en ringa peng BARA att NJUTA Ja man börjar så smått att hålla ögonen öppna JO JULMUSTEN är ute i min ICA såg jag små flaskor NIX inte min grej vill INTE JUL skall vara jul med dom smakerna men litet doft o musik o kanske en film är helt OK så NJUT PÅ

    SvaraRadera
  3. Jag gillar denna tiden när man kan bli lite överraskad och glad över att hitta julsaker :)

    SvaraRadera