måndag 21 december 2009

Julstökets dagar

Idag är det den 21:e december och personligen känns det som om det är idag julens huvudsakliga julstök börjar - Det är ju bara 3dagar kvar till julafton, helt otroligt!!!

Det blev bara pepparkaksbak igår, vi orkade och hann inte med huset - så det blir idag istället :)
Sedan ska jag och Maria börja med allt julgodis som ska vara klart till den 23:e, den dagen då vi avnjuter lite av allt på kvällen framför granen.
Idag tror jag att det blir gräddkola och marknadsgodis för min del, dvs om vi har ingredienser hemma.

Sedan är det ju dags att börja rimma på julklappar, en tradition som vi har haft inom familjen de senaste åren. Riktigt kul, men jag brukar ha svårt att komma på något bra rim så jag brukar be föräldrarna om hjälp. Men nu har jag hittat en sida på internet som jag kanske ska använda mig lite av - www.julrim.nu

Nu ska jag kolla klart på En lite julsaga och sedan läsa lite ur En spökhistoria vid jul (Charles Dickens) innan julstöket drar igång.
BARA 3 DAGAR KVAR - HELT OTROLIGT, PIRR I HELA KROPPEN!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar