torsdag 20 augusti 2015

Tankarna och längtan har anlänt.

Okej, jag inser att det fortfarande är augusti men då denna sommaren fram tills för en vecka sedan varit allt annat än tillfredsställande har min tanke gått vidare och nu börjat se fram emot första frosten i gräset och de alltmer mörkare kvällarna och morgnarna. Har hållt mig borta från de klassiska jullåtarna än, men erkänner att jag lyssnat på några av Ronan Keatings vinterlåtar - och känslan är obeskrivlig. Att jag missbrukar chaite med sojamjölk (hallå, julsmak?) och börjat äta pepparkaksscones vissa helger minskar ju inte direkt tankarna om den annalkande hösten/vintern. Ska inte börja blogga på allvar än, men tänkte bara lämna ett livstecken då jag förra året försvann ur etern när december väl började (förklaring till det finns). Nu ska jag fortsätta dricka min första chaite-mugg för dagen och se till att få något arbete gjort.


Kärlek, Lina

4 kommentarer:

  1. Kul att höra ifrån dig igen:)) I år tror jag att jag ska göra lite saffransscones - blev inspirerad av dig som åt det mycket förra hösten om jag kommer ihåg rätt:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Åh, saffransscones är såååå gott, längtar redan till att få baka sådana och äta dem tillsammans med så där oförskämt mycket smör som jag aldrig kommer erkänna att jag gör...

      Radera
  2. Vad roligt att du ska blogga i år också, ser fram mot det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är, ser fram emot den här hösten/vintern och din och alla andra julbloggares inlägg! :)

      Radera